* نسیمِ منزلِ لیلی *

* نسیمِ منزلِ لیلی *

لیلی ام


یک عبد
یک همسر
و یک مادر


می نویسم برای خودم و لیلی ها...




.

هر وقت جایی صحبت کم آبی و صرفه جویی و بحران آب میشد، با خیال راحت با خودم می گفتم: من که کوتاهی نکردم و همیشه حواسم به درست مصرف کردن آب بوده. لااقل وظیفه ام را انجام داده ام. 

امروز صبح متوجه شدم فشار آب خیلی کم شده. وقتی اینطور می شود یعنی چند دقیقه دیگر آب قطع می شود و معمولاً هم حدود یک ساعت. چند بطری آب برداشتم و مشغول ادامه ی کارهایم شدم. قطعی آب بیشتر طول کشید، حدود سه ساعتی شد و من با همان چند بطری آب همه ی کارهایم را کردم. گوشت های خرد شده را شستم، غذا پختم، خاکشیر خانوم کوچولو را هفت شور کردم و حتی سهمیه ی آب بازی خانوم خانوما را هم لحاظ کردم. داخل قوری کوچولویش آب می ریزد و آن را از قوری می ریزد داخل لیوان، بعد برمی گرداند داخل قوری، دوباره می ریزد داخل لیوان و شاید صد بار این کار را تکرار می کند و هر دفعه مقداریش زمین می ریزد تا تمام شود! 

خلاصه که چنان دقت و ظرافتی در استفاده از آب نشان می دادم که برای خودم هم عجیب بود که اینطور هم می شود صرفه جویی کرد.

بحران آب را جدی بگیریم، ما زن ها نقش مهمی داریم...



لیلی بانو

نظرات  (۶)

خیلییی زیبا بووود واقعاا!
اگ زن بودم کپی میکردم واقعا
پاسخ:
البته مردا هم می تونن بیشتر صرفه جویی کنن
آره واقعا آدم نمیدونه چقدر میشه صرفه جویی کرد مگر وقتی تو شرایطش باشه. 
البته بحرلن آب با صرفه جویی کل ملت هم حل نمیشه! سیاستهای مملکت ما غلطه.
به قول یک متخصصی که تو تلویزیون میگفت "نقش مردم فقط صرفه جویی نیست. نقش مهم مردم مطالبه گریه. یه جوری میگن لطفا کم مصرف کنین انگار که اگر مردم صرفه جویی میکردن دریاچه ارومیه خشک نمیشد!"
پاسخ:
درسته

ان شالله مطالبه گر باشیم
دقیقا...نقش خیلی مهمی داریم و جالبه که من درین بین  عده ای رو میبینم که تازه عامدانه میگن ما صرفه جویی نمیکنیم برن کشاورزی رو درست کنن و بدتر از همه اینکه ما با این مدل آدمها تو یه کشتی سوار هستیم
پاسخ:
خیلی بده این مسئله
منم شنیدم چنین طرز فکری را

درسته که بیشترین اسراف در مصارف صنعتی و کشاورزی ست
اما این چیزی از نقش و وظیفه ما کم نمی کنه
۲۱ تیر ۹۷ ، ۱۰:۱۳ بافـ ـنده
ما زن ها کلا در همه زمینه ها خیلی نقش مهمی ایفا می کنیم اما گاها غفلت می کنیم و خودمون را دست کم میگیریم
پاسخ:
بله
باید نقش خودمون رو بیشتر باور کنیم
و بیشتر تلاش کنیم
۲۱ تیر ۹۷ ، ۱۰:۳۱ صحبتِ جانانه
دردناکه این سبک زندگی مدرن که از یه جایی به بعد برامون ساختن
پاسخ:
بله متاسفانه
خداشاهده ما تنها مصرف آبمون گلاب به روتون دستشویی رفتنه!
یه وقتاییم تشنمون میشه یه قلب اب میخوریم دگ هیچی
پاسخ:
خب احتمالا ماشین ندارید شما
وگرنه شیلنگ رو یک ساعت می گرفتید روش!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی